Monday 27 November 2017

Leveldb Binære Alternativer


Det ser ut som at verdier returnert av leveldbiterkey og leveldbitervalue ikke er korrekte NULL-terminerte strenger. Så, ville den skitne løsningen bli brukt. Imidlertid er IMO det bedre å kopiere disse verdiene i henhold til lengden og deretter bruke dem. Som du kan se i leveldbget lager skive av passende lengde Slice key, keylen på L205 og returnerer kopi av nøkkelen CopyString på L208.Jeg har sjekket koden din med valgrind og det er noen minnelekkasjer med alternativer Du burde manuelt frigjøre dem, for eksempel leveldbwriteoptionsdestroy for woptions leveldbget resultater les bør også bli frigjort. Ikke det jeg vet om, men jeg har brukt det i mitt C-prosjekt. Hvis du er kjent med C, kan du lage din egen CLI-wrapper, så vær ikke så mye trøbbel, bygge den som en DLL og da kan laste den DLL i C-prosjektet ditt som en hvilken som helst annen monteringsreferanse. Det er en Windows-port for Leveldb, og det er litt vanskelig å få det inn i Visual Studio, men hvis du har problemer, kan jeg laste opp Visual Studio 2010-løsningen wh Jeg er 75 i kampen med hele oppsettet og klar til å bygge bortsett fra CLI-wrappen jeg kan sette opp på github eller noe, som jeg faktisk planlegger å gjøre i det hele tatt, men jeg vil fremskynde det for deg. Som jeg sa jeg har brukt denne tilnærmingen til mitt C-prosjekt, og det fungerer bra. Men hvis du har virkelig høy ytelse, vil jeg anbefale å batching opp arbeid for å redusere P Invokes. Vær oppmerksom på at jeg ikke har samlet denne koden , men jeg skriver bare det som et eksempel. Hovedtekstfilen din kan se slik ut. Din cpp-fil kommer til å ligge i linjen. Dette burde komme deg i riktig retning. Få eksempel. OK, Get vil se slik ut. Kilden er i tråd med linjene. Merk at ulike data kan ha forskjellig koding, så jeg føler at den sikreste måten å overføre data mellom din uhåndterte og administrerte kode er å bruke pekere og et uhåndtertMemoryStream. Slik får du dataene knyttet til en tast inn C. Again, jeg har ikke samlet eller kjørt koden, men den bør få deg på riktig spor. Leveldb binær handel. Disse endringene blir bare lagt til lagring, ingenting er aldri mutert, noe som gjør det mulig for svært høye transaksjonshastigheter og effektiv replikering. Dette kan enten være en full historie om endringer eller starte fra et øyeblikksbilde som kan dramatisk redusere gjenopprettingstidene Leveldb binær handel Uk Beste binærvalg Utdannelseshandel I de siste innleggene har jeg nevnt LevelDB noen ganger en database med noe ganske bra i disse dataene, ved å finne start - og sluttposisjonen, for eksempel via binær søk. Så det sa avvik i mengden av skriving dette fører til Akka persistens gir også punkt-til-punkt-kommunikasjon med minst en gang budsjettleveringssemantikk Da samlet jeg leveldbccinto en DLL med G og koblet den til en fil fra tidligere Nøkkelbegrepet bak Akka persistens er det bare endringer i en skuespiller s interne tilstand, men vedvarende nåværende tilstand, med unntak av valgfrie øyeblikksbilder. For eksempel Hvilken plattform gjorde du bruker til leveldb når du kjører under Min GW Jeg tror at hvis du gir mer detaljer om å bygge DLL, vil dette gjøre dette prosjektet mye mer nyttig. Leveldb binær handel Online Trading Uit Nederland Implementeringsdetaljer på nivådb lagringsmotor backup mulige alternativer er å ha LevelDB eksempel per mysqld, per skjema eller per tabell ingen utløser, er det ingen RBR binær logging, etc - de samme betingelsene som vi vil ha InfluxDB eller Influx, for korte arver mange av LevelDB s standardegenskaper. Det ville være fint å se en mer effektiv binær trådprotokoll for Vi har strukturert koden på en måte slik at vi kan utveksle lagring Her kan validering bety alt fra enkel inspeksjon av kommandobeskeds s felt opp til en samtale med flere eksterne tjenester, for eksempel i de siste innleggene, Jeg har nevnt LevelDB noen ganger en database med noen ganske måte i disse dataene, ved å finne start - og sluttposisjonen, for eksempel via binær søk. Så det er avvik i mengden av skrive dette fører til statlige skuespillere blir gjenopprettet ved å spille av lagrede endringer til disse aktørene som de kan gjenoppbygge intern tilstand. Åpen utholdenhet er inspirert av og den offisielle utskiftningen av eventourced biblioteket Leveldb binær handel Hvis validering lykkes, blir hendelser generert fra kommandoen, som representerer effekten av alternativene vurderingene Implementeringsdetaljer på NivåDB lagringsmotor backup mulige alternativer er å ha LevelDB forekomst per mysqld, per skjema eller per tabell ingen utløsere, det er ingen RBR binær logging, etc - de samme betingelsene som vi vil ha Level DB-baserte plugins vil kreve følgende tilleggsavhengighetserklæring. Grunnidéen bak Event Sourcing er ganske enkel. Hvordan tjene de første pengene til webmoney i Sri Lanka I de siste innleggene har jeg nevnt LevelDB noen ganger en database med noen ganske måte i disse dataene. , ved å finne start - og sluttposisjonen, for eksempel via binær søk. Så det er avvik i mengden av skriving dette fører t o En vedvarende skuespiller mottar en ikke-vedvarende kommando som først blir validert hvis den kan brukes til den nåværende tilstanden. Mer informasjon om konfigurasjon og bygging vil være en stor hjelp Jeg tror at hvis du gir mer detaljer om å bygge DLL-en, ville det gjøre dette Projekt mye mer nyttig Leveldb binær handel Topp 5 Velge en binær opsjon Broker Brokers 2016 Akka persistens gjør det mulig for statlige skuespillere å fortsette sin interne tilstand slik at den kan gjenopprettes når en skuespiller startes, startes etter et JVM-krasj eller av en veileder eller migrert i en klynge Leveldb binær handel Det følger de samme konseptene og arkitekturen til hendelser som er oppnådd, men vesentlig forskjellig på API og implementeringsnivå. De nåværende alternativene er LevelDB, RocksDB, HyperLevelDB og LMDB. De tre første er Log. Det vil si, hvert skjema vil være et eget LevelDB eller LMDB Level DB-baserte plugins vil kreve følgende tilleggsavhengighetserklæring. Den grunnleggende ideen bak Event Sourcing er ganske enkel. Du sa til b Uild det jeg brukte Min GW G hentet fra og brukte msys som skallet til å bygge en fil Leveldb binær handel Disse hendelsene fortsetter da, og etter vellykket utholdenhet pleide det å skifte skuespilleren. Home Business In America List Se også The Akka Persistence utvidelsen leveres med få innebygde persistensplugins, inkludert minnebasert journals, lokal filsystembasert øyeblikksbildebutikk og nivå DB-basert journal. Artikler på inkludert binære opsjoner Brokers Anmeldelser Når den vedvarende skuespilleren trenger å bli gjenopprettet, fortsatte bare de vedvarende hendelser blir gjentatt som vi vet at de kan brukes successfully. LevelDB er et raskt nøkkelverdier lagringsbibliotek skrevet på Google som gir en bestilt kartlegging fra strengnøkler til strengverdier. Koder og verdier er vilkårlig byte array. Data lagres sortert av key. Callers kan gi en tilpasset sammenligningsfunksjon for å overstyre sorteringsordenen. De grunnleggende operasjonene er Put-nøkkel, verdi Get-nøkkel Slett nøkkel. Flere endringer kan gjøres i en atombatc h. Users kan lage et forbigående øyeblikksbilde for å få en konsistent visning av data. Forover og bakover iterasjon støttes over data. Data komprimeres automatisk ved hjelp av Snappy-komprimeringsbiblioteket. Eksterne aktivitetsfilsystemoperasjoner osv. blir viderekoblet gjennom et virtuelt grensesnitt, slik at brukere kan tilpasse operativsystemets interaksjoner. LevelDB-biblioteksdokumentasjon er online og sammen med kildekoden. Dette er ikke en SQL-database. Det har ikke en relasjonsdata-modell, den støtter ikke SQL-spørringer, og den har ingen støtte for indekser. Bare En enkelt prosess som muligens multi-threaded kan få tilgang til en bestemt database om gangen. Det er ingen klient-server støtte innebygd i biblioteket. En applikasjon som trenger slik støtte må vikle sin egen server rundt biblioteket. Å bidra til leveldb-prosjektet. Leveldb-prosjektet gleder seg over bidrag leveldbs primære mål er å være en pålitelig og rask nøkkelverdibutikk. Endringer som er i tråd med funksjonene begrensninger skissert ovenfor, og oppfyller kravene nedenfor, vil bli vurdert. POSIX bare Vi aksepterer vanligvis bare endringer som er både kompilert og testet på en POSIX-plattform - vanligvis Linux. Svært små endringer vil noen ganger bli akseptert, men anser at mer unntak enn regelen. Stabil API Vi prøver veldig hardt å opprettholde en stabil API Endringer som krever endringer for prosjekter som bruker leveldb kan bli avvist uten tilstrekkelig nytte for prosjektet. Test Alle endringer må ledsages av en ny eller endret test, eller en tilstrekkelig forklaring som til hvorfor en ny eller endret test ikke er nødvendig. Sende inn en trekkforespørsel. Før en eventuell trekkforespørsel vil bli akseptert, må forfatteren først signere en lisensavtale for lisensavtale CLA på. For å holde bindelinjens lineær squash, endrer du endringene til en enkelt forplikte seg og gi tilbake på google leveldb-mester Dette holder plikttidslinjen lineær og enklere å synkronisere med internmagasinet hos Google Mer informasjon på GitHub s Om Git rebase-siden. Det er en resultatrapport med forklaringer fra driften av det medfølgende dbbench-programmet. Resultatene er litt bråkete, men skal være nok til å få et ballparkprestasjonsestimat. Vi bruker en database med en million oppføringer. Hver oppføring har en 16 byte-nøkkel, og en 100 byteverdi Verdiene som benyttes av referansen, komprimerer til omtrent halvparten av deres opprinnelige størrelse. Fyllingsbenkene oppretter en helt ny database, enten i sekvensiell eller tilfeldig rekkefølge. Fillsync-referansen spretter data fra operativsystemet til disken etter hver operasjon den andre skriveoperasjoner la dataene sitte i bufferbufferen i operativsystemet for en stund. Overskrivingsbenkmarken skriver tilfeldig at oppdatering av eksisterende nøkler i databasen. Hver opp over tilsvarer en skrivning av en enkelt nøkkelparametre. I et tilfeldig skrivebenkepunkt går det omtrent til 400 000 skriver per sekund. Hver fillsync-operasjon koster mye mindre 0 3 millisekunder enn en disk søker vanligvis 10 millisekunder. Vi mistenker at dette skyldes at harddisken Jeg selv buffrer oppdateringen i minnet og svarer før dataene er skrevet til tallerkenen. Dette kan eller ikke er sikkert, basert på om harddisken har nok strøm til å lagre minnet i tilfelle strømbrudd. Vi viser resultatene av lesing i rekkefølge i både forover og bakover, og også resultatet av en tilfeldig oppslag. Merk at databasen som er opprettet av referansen er ganske liten. Derfor karakteriserer rapporten leveldbens ytelse når arbeidssettet passer i minnet. kostnaden for å lese et dataopptak som ikke er tilstede i bufferbufferen på operativsystemet vil bli dominert av den ene eller den andre disken som er nødvendig for å hente dataene fra disken. Skriv ytelse vil for det meste være upåvirket av om arbeidssettet passer inn i minnet eller ikke. LevelDB komprimerer sine underliggende lagringsdata i bakgrunnen for å forbedre leseytelsen. Resultatene som er oppført ovenfor, ble gjort umiddelbart etter at mange tilfeldig skriver. Resultatene etter kompakt ioner som vanligvis utløses automatisk, er bedre. Noen av de høye kostnadene ved å lese kommer fra gjentatt dekomprimering av blokker som leses fra disken. Hvis vi leverer nok cache til leveldb slik at den kan holde de ukomprimerte blokkene i minnet, forbedres leseytelsen igjen. Se for mer forklaring Se for en kort oversikt over implementeringen. Det offentlige grensesnittet er inkludert. H Callers bør ikke inkludere eller stole på detaljer for andre headerfiler i denne pakken. Disse interne APIene kan endres uten advarsel. Gå til headerfiler. inkludere db h Hovedgrensesnitt til DB Start her. inkludere alternativer h Kontroller oppførselen til en hel database, og kontroller også oppførselen til individuelle leser og skriver. Inkluder komparator h Abstraksjon for brukerdefinert sammenligningsfunksjon Hvis du bare vil ha bytewise Sammenligning av nøkler, du kan bruke standardkomparatoren, men klienter kan skrive sine egne komparator implementeringer hvis de vil ha tilpasset bestilling, for eksempel å håndtere forskjellige cha racter encodings etc. include iterator h Grensesnitt for iterating over data Du kan få en iterator fra en DB-objekt. inkludere writebatch h Grensesnitt for atomvis å bruke flere oppdateringer til en database. inkludere skive h En enkel modul for å opprettholde en peker og en lengde inn i noe annet byte array. include status h Status returneres fra mange av de offentlige grensesnittene og brukes til å rapportere suksess og ulike typer feil. inkludere env h Abstraksjon av OS miljøet En posix implementering av dette grensesnittet er in. include table h, inkludere tablebuilder h Nedre nivå moduler som de fleste klienter sannsynligvis vant t bruke directly. LevelDB Storage Engine. Basic feature list. single-statement transactions. secondary indexes. HANDLER implementering med utvidelser for å støtte atomiske multi-put slags som multi-statement transaksjoner. binlog XA på mesteren for å være krasjsikre. Krasjsikre slavereplikasjonstilstand. nesten ikke blokkerende skjema change. full test dekning via mysql-test-run. possible alternativer er å ha LevelDB forekomst per mysqld, per skjema eller per table. Implementation overview. One leveldb instance. We vurdere å bruke en LevelDB instans for mysqld prosess LevelDB nøkler vil bli prefixed med eller deres kortere ekvivalenter Dette vil tillate å lagre vilkårlig antall tabellindekser i en LevelDB-instans. Transaksjonsstøtte. Når du bare har de, er det ingen enkel måte å støtte full transaksjonssemantikk på som det kreves fra MySQL tabellmotor. Hvis vi begrenser oss til transaksjoner med enkeltstående setninger som berører et begrenset antall rader, kan de implementeres som følger. Oppdateringer utført av setningen akkumuleres i en batch. Hvis setningen er forpliktet, brukes batchen LevelDB garanterer dette vil være en atomoperasjon. Hvis setningen rulles tilbake, blir batchet enkelt kassert. Legg merke til at testimplementasjonen bruker nøyaktig denne tilnærmingen. Det presenterer seg for MySQL som en ikke-transaksjonell motor som kan rulle tilbake en setning. Merknad Ifølge Serg Storage Engine API angir ikke om endringene som er gjort i tabelldata skal være umiddelbart synlige eller forbli usynlige til slutten av setningen. Begge typer oppførsel er tillatt. TODO hva hvis to transaksjoner forsøker å gjøre motstridende endringer. Vil en av dem får en konflikt EN NEI, fordi LevelDB s-operasjoner ikke kan komme i konflikt Slett midler slett hvis eksisterer og Put betyr å skrive eller overskrive Derfor er det ingen konflikter som er mulig TODO er dette ok mer på dette nedenfor. Dataformater. evelDB komprimerer data med noe kalt SnappyCompressor. We vil stole på det for å gjøre lagringskompakten Data som går inn i LevelDB s-nøkkelen, blir lagret i KeyTupleFormat som tillater mysql s oppslagindeksbestillingfunksjoner å fungere Data som går inn i LevelDB s-verdien lagres i tabellopptak 0 format, unntatt blobs Blobs vil kreve spesiell lagring konvensjon fordi de lagrer en char pointer i tabell-record 0. TODO er det greit å ikke støtte blobs i de første miles tone. notat datatyper i den angitte referansen er kompositt primære sekundære nøkler, INT og VARCHAR er de latin1 eller utf-8.Secondary Indexes. Unique sekundære indekser. Unique sekundære indeks lagres i en kartlegging i LevelDB, der indeks kolonner brukes som KEY, og Primærnøkkolonner brukes som VALUE Denne måten. indeks-bare skanninger er mulige. Ikke-indeks bare skanning er en to-trinns prosess tilgang indeksen, tilgang til den primære indeksen. Vi må støtte unike indekser, men ikke i den første milepælen. Merk unike indekser kan forhindre read-before - skrive optimalisering Det er en unikcheck-variabel som i det minste brukes av InnoDB, som kan brukes til å tilby ingen garantier for rask utførelse. Ingen unike sekundære indekser. Utviklingen av DB-butikker. Ikke-unik indeks må ha noen unike verdier for KEY Dette er mulig hvis vi gjør. todo Sjekk om leveldb tillater nullstørrelser. Bruk primærnøkkel som suffiks, gjør DB Ikke brukervennlig. I stedet må vi gjøre søk med. Ikke-blokkerende skjemaendringer. Det er et krav at å gjøre skjemaendringer ikke blokkerer andre spørringer fra running. Reclaiming plass umiddelbart etter at noen deler av dataene ble droppet er ikke viktig. Mulige tilnærminger vi kunne bruke. Rekordformat som støtter flere versjoner På den måten kan det være øyeblikkelig å legge til endring av en ikke-indeksert kolonne. Merk at dette gjelder for poster, ikke nøkler. Bakgrunnsskaping som slipper av indekser. Det vil bli gjort sikkerhetskopiering utenfor dette prosjektet. Ideen er å koble filene hardt, slik at de ikke kan slettes ved komprimeringsprosess, og deretter kopiere dem over. SQL-kommandokartlegging for LevelDB. Det vil være to typer INSERTs. No-READ INSERT-eller-UPDATE, med semantikk som i LevelDB s DB Put operation. a real INSERT med SQL semantics. INSERT eller UPDATE lav prioritet. SergeiG har påpekt at SQL-lag allerede h Som støtte for skriveoptimaliserte INSERT-filer ble det implementert for NDB Cluster. Når tabellen ikke har noen utløsere, vil REPLACE-kommandoen ringe håndterer-ekstra HAEXTRAWRITECANREPLACE, hvorpå handler-writerow-anrop kan overskrive lydløst. Antall berørte rader returnert av erklæringen er faktisk øvre grense. notat TokuDB dokumentasjon nevner at de har noe som ligner INSERTs. De tillater ikke READ REPLACE og INSERT IGNORE, når tabellen ikke har noen utløsere, er det ingen RBR binær logging, etc - de samme betingelsene som vi vil ha. Det er mulig å batch multi - linje REPLASJON kommandoer TODO Kan ikke lesesendringer mislykkes i det hele tatt Hvis ikke, kan vi begrense batchstørrelse og bruke flere batcher om nødvendig. Hvis ja, må vi dokumentere at store REPLACEs kan mislykkes i midten av en setning Q er dette OK. Regulær INSERT. Regulær INSERT vil gjøre en les før skriving og vil bruke gaplåsing for å sikre at DB Put-anropet ikke overskrider noen s data. UPDATE vil gjøre en lese før skriving og vil bruke opptakslåsing for å sikre at den ikke overskriver noen andre s endrer eller oppdaterer ikke en rad som nettopp er slettet. Merk mysql-5 6 har WL 5906 se lenke nederst les før skrivefjerning RBWR Det er ikke akkurat det vi trenger, men er lik og stygg. DELETE-setningen må gjøre en lese. Rekordene er slettet via handler-deleterow-anrop av Storage Engine API, som har betydningen slett raden som bare ble lest. Det vil være to typer DELETE statement. Write-optimized DELETE IFEXISTS. Regular DELETE. DELETE IFEXISTS lav prioritet. Dette er en skriveoptimalisert versjon Det vil ha semantikk i nærheten av LevelDB s DB Slett samtale Vi må endre SQL-laget for å støtte det. Syntaxen vil bli lengre SQL DELETE NOREAD FRA tbl HVOR kode. alternativet NOREAD støttes bare for single-table DELETEs, og vil kreve at - WHERE-klausulen bare refererer til primærnøkkelkolonner - WHERE-klausulen tillater å lage en liste over primærnøkler som skal slettes - der ORDER BY-setningen. Hvis ovennevnte betingelser ikke er oppfylt, er setningen vil mislykkes med en feil hvis de blir oppfylt, oversetter uttalelsen til forhandleravtaler, uten noen leser. mysqlaffectedrows vil returnere en øvre grense for hvor mange rader som kan slettes. Rett DELETE. Regular DELETE må bruke låsing. Vil bruke snapshot. SELECTs vil tildele bruk et øyeblikksbilde for å lese data På denne måten vil sql-laget ikke få ikke-repeterbart leser i en setning. Q er dette nødvendig Ved å bruke øyeblikksbilder har det noen kostnader. Range skanner. LevelDB-markører kan brukes til skanningsområder. DB GetApproximateSizes kan brukes til å implementere handler recordsinrange. There er ingenting for recperkey index statistics. ALTER TABLE. MySQL 5 6 skal støtte online ALTER TABLE operasjoner som InnoDB støtter nå dem. TODO hva må lagringsmaskinen gjøre for å informere SQL lag at det kjører en lang DDL-endring som ikke hindrer andre til å velge oppdateringer fra å kjøre. Innlogging XA på Master. Dette handler om å holde binlog og LevelDB synkronisert på master MySQL gjør det som følger. prepare transaksjon i lagringsmaskinen. det inn i binlogmit det i motoren. Hvis transaksjoner er gruppert, er de forpliktet i samme rekkefølge som de ble skrevet inn i binær logg. Recovery fortsetter som følger. Les siste binlog-filen og noter XIDs av transaksjoner som er der. for hver lagringsmotor. skan de forpliktede transaksjonene og sammenlign deres XIDs til de vi har funnet i binlog. If transaksjonen er binlog-commit, ellers - rull den tilbake. Legg merke til at rekkefølgen transaksjonene blir brukt i, bestemmes av motoren, ikke fra binlog. TODO-forslagene om hvordan PREPARE COMMIT-gjenoppretting skal fungere for LevelDB fikk noen ideer etter diskusjon med Kristian, må skrive ned dem. Krasjsikre slave. MySQL 5 6 lagrer informasjon som pleide å være i InnoDB På den måten er InnoDB og aka binlog posisjon alltid synkronisert. Det virker som om bytte til lagring i et LevelDB-bord er tilstrekkelig for krasjsikre slavenotat dette innebærer at semantikken over operasjonene over LevelDB-bordet er tilstrekkelig nært til det i en vanlig MySQL-lagringsmotor, som innodb. Andre detaljer. Målversjonen er MySQL 5 6 bra, fordi LevelDB API bruker STL og 5 6-baserte versjoner som støtter kompilering med STL. Det er greit å lage endres til LevelDB itself. There er en testimplementering at. Task tracking for dette er gjort her MDEV-3841.Vi vil kanskje sjekke ut dette Det er presset inn i 5 6.

No comments:

Post a Comment